donderdag 2 juni 2022

 

Woeste Fotografen


Als ik de lift in stap, op weg naar de persbijeenkomst van de tentoonstelling Flash/Back in het Mauritshuis sta ik tussen een groepje deelnemende fotografen. Even lijkt het of mijn beeld van ‘de fotograaf’ hier gestalte krijgt: mannen met behaarde kaken en woeste donkere krullen nemen de kleine ruimte met hun brede schouders in beslag. Ik loop in hun kielzog naar binnen, waar ook Anton Corbijn zich bij hen aansluit, iets minder krullen weliswaar, maar zeker zo imposant. Het groepje wordt ontvangen door de conservator met een hartelijke omhelzing, bij mij aarzelt ze even en ze schudt mij vriendelijk de hand. Ik lijk, denk ik, niet echt op een woeste fotograaf. Helaas is Erwin Olaf niet aanwezig wegens gezondheidsklachten. Verder is minstens de helft vrouw.





De tentoonstelling is een geweldige aanrader. Meer daarover in Den Haag Centraal van donderdag 9 juni.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat hier uw reactie achter.

  Savery, een meester in het observeren   Roelant Savery werd onder meer bekend met zijn schilderijen van de uitgestorven dodo. Met zijn b...